Aldjia Ait-Meddour, altijd avant-garde in inclusiviteit en de bevordering van diversiteit, creëerde in 2010 Mix Beauty, de eerste en enige conceptstore van wereldwijde en multi-etnische schoonheid in Frankrijk. Wat haar al 13 jaar een ambassadeur voor inclusiviteit maakt. Een onderwerp dat niet serieus en in overweging werd genomen, maar dat altijd de kern van Aldjia’s zorgen is geweest.
Aldjia Ait-Meddour wil nog verder gaan in haar reis als ondernemer en activist voor inclusiviteit en lanceert JIA Paris in 2021.
Na het concept van sociale diversiteit in de distributie van cosmetica en schoonheid te hebben geduwd, is de conclusie bitter. Te weinig Franse merken bieden haarverzorgingsproducten aan die unaniem zijn bij klanten, mannen en vrouwen met natuurlijk haar met textuur.
Zoals professor Sonbonfu Somé zei: “het verschil is dat het concept van gelijkheid zijn volledige betekenis krijgt”.
Elke persoonlijkheid is uniek. Elk haar is uniek. Evenals de behoeften. Ook verdient elke textuur evenveel aandacht van schoonheidsprofessionals en een antwoord dat is aangepast aan de specifieke kenmerken ervan.
En als ons merk gericht is op kosmopolitische schoonheden, is dat niet de reden: de identiteit, het ontwerp, het onderzoek, de ontwikkeling, de productie en de distributie zijn 100% made in France.